lördag 5 maj 2012

Jag veeet!

...Det går för långt emellan gångerna jag bloggar! Men jag skyller på födelsedagsfirande, Valborg, ändrade arbetstider, fint väder och planering av resan.


Födelsedagen var prefekt och jag titulerar mig numera som 29-åring. Valborg tillbringade vi på Holmen. Mitt och Ellies favorit-sommar-ställe, där vi tröck ihop oss 2 vuxna och 2 barn i en vagn i "lille-putt-tåget" och puttrade runt en lite majbrasa.


Måndagen efter Valborg började jag jobba på nya arbetstider. Nu jobbar jag mellan 06:00-15:00 alla dagar istället för 07:00-16:30. Mycket skönt då barnen kan gå kortare dagar på dagis/skolan. Danne lämnar dem och jag hämtar dem. Första maj hämtade jag svärmor och körde en genomrensning i trädgården... Nu är uteplatsen genomsopad och plattorna/trädgårdsmöblerna genomkörda med högtryckstvätten.
Dagarna efter följde med fint väder. Kändes underbart att komma hem tidigare från jobbet och sätta sig i solen en stund innan det var dags att börja med kvällsmaten!


Och nu är helgen här.. Det går i ETT! Idag har jag kompliteringshandlat lite inför resan. Molly och Nikki var tvungna att ha skor bland annat. Tvättat och städat en del. Imorgon har tjejerna dansuppvisning på eftermiddagen och gräset skulle behövas klippas. Mer tvätt och lite packning tror jag nog också bestämt att det blir!

En vecka kvar tills vi drar!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar